براساس بیانیه وزارتخانه ، این مجسمه اولین بوت گرانیتی گل رز از رامسس II است که شامل نماد "کا" است ، و این یافته را "نادر" توصیف کرده است. عکس: پرونده

کایرو: یک غرفه "نادر" از مجسمه فرعون رامسس دوم در نزدیکی جیزه ، در جنوب قاهره کشف شده است ، وزارت باستان مصر امروز چهارشنبه اعلام کرد.

 

براساس بیانیه وزارتخانه ، این مجسمه اولین بوت گرانیتی گل رز از رامسس II است که شامل نماد "کا" است ، و این یافته را "نادر" توصیف کرده است.

 

کا در مصر باستان روح انسان یا خدایی را نشان می داد كه می توانست در مجسمه شخص یا خدایان پس از مرگ زندگی كند.

 

این بیانیه می افزاید: کاوش های هفته گذشته توسط یک تیم وزارتخانه در زمین شخصی در میت رهینا در نزدیکی محل شهر باستانی ممفیس در حدود 30 کیلومتری (20 مایل) جنوب قاهره انجام شد.

 

این مجسمه رامسس دوم ، یکی از مشهورترین فراعنه های سلسله نوزدهم (1301-1236 پیش از میلاد) ، به طول 105 سانتی متر و 55 سانتی متر عرض دارد.

 

مصر در سالهای اخیر به دنبال احیای اکتشافات باستان شناسی در سراسر کشور در تلاش برای احیای گردشگری است که از آشفتگی های ناشی از قیام سال 2011 خود ، ضربه ای به بار آورد.


TeHrAnI مجسمه ,رامسس ,بیانیه ,وزارتخانه ,باستان ,براساس ,براساس بیانیه ,بیانیه وزارتخانه ,توصیف کرده ,جنوب قاهره ,شامل نماد ,براساس بیانیه وزارتخانه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بیرجند موزیک معلمانه نیستان هاپکیدو ith پارس مکانیک | تامین کننده و فروش برترین برندهای پمپ های وکیوم خشک و روغنی و انوع پمپ های هوادهی گروه آموزشی آلم | کنکور سایت تخصصی آب/nowater.rzb.ir تست قالب