بحران آب در پاکستان و راه حل های احتمالی آن

پاکستان با تهدید جدی از کمبود آب روبرو است که در صورت عدم اقدام مناسب برای مقابله با این وضعیت خاص ، ممکن است خطرناک و کنترل نشده شود. آب مهمترین ضرورت برای بقا است. حدود 70٪ سطح زمین را آب پوشانده است. با این حال ، تنها 3٪ از آب موجود در آب شیرین است که نوشیدن آن نیز بی خطر نیست زیرا ممکن است آلوده باشد. سطح آب به تدریج در پاکستان طی یک دوره زمانی کاهش می یابد. اما تقاضا برای آن به دلیل رشد جمعیت ، رشد صنایع و بخش کشاورزی رو به افزایش است.

 

طبق گزارش صندوق بین المللی پول ، UNDP و PCRWR ، پاکستان در رده سوم کشورهایی قرار دارد که در کمبود آب با کمبود آب روبرو هستند و قبل از هدر رفتن نیاز جدی به مصرف آب دارند. عوامل خاصی وجود دارد که تأثیر مستقیمی بر کمبود آب در پاکستان می گذارد.

 

تغییر اقلیمی

تغییرات آب و هوایی یعنی افزایش دما به دلیل گرم شدن کره زمین باعث تبخیر و بارش می شود. حال نباید جای تعجب را افزایش داد و این باعث می شود که ما آب را افزایش دهیم ، در اینجا ما اشتباه می کنیم. هرچه درجه حرارت بیشتر باشد ، رطوبت موجود در خاک کمتر می شود ، تبخیر سریعتر انجام می شود ، از این رو تقاضای بیشتری برای آب خصوصاً در بخش کشاورزی وجود دارد. امواج گرما و خشکسالی نتیجه تغییر اقلیمی در پاکستان است. یخچالهای طبیعی هیمالیا که بخش عمده ای از آب پاکستان را تأمین می کنند ، به سرعت در حال ذوب شدن هستند. این باعث می شود آب بسیار کمتری در کل باقی بماند. بستر رودخانه ها نیز در سراسر کشور خشک می شوند.

 

آلودگی

 

عامل دیگر میزان آلودگی است. آلودگی یک شر ضروری است که با استراتژی های توسعه به سمت پیشرفت پیش می رود. اما همه با آن موافق نیستند. چرا؟ خوب ، زیرا هزینه های مرتبط با آن از مزایا بیشتر است. نیروگاهها و کارخانه ها مواد زائد را تخلیه می كنند و آنها را درون آب آلوده می كنند كه باعث آلودگی آب می شود و این فقط زندگی دریایی بلكه زندگی انسان را نیز تحت تأثیر قرار نمی دهد.

 

خلاصه آن ، ما تقاضای عظیم ، مصرف تهاجمی و استفاده ناکارآمد داریم. نتیجه نهایی ، بحران شدید آب است.

 

راه حل

 

صرفه جویی در آب برای حفظ محیط زیست است.

 

تحصیلات

 

آگاهی مردم از مشکل اولین قدم برای حل آن است. ما باید با انجام برنامه های ویژه در مدارس ، در مورد اهمیت آب به توده مردم آگاهی دهیم. این کار همه است که اطمینان حاصل كند كه از این منابع گرانبها با دقت و مسئولیت پذیری استفاده می شود تا نسل های آینده بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

 

تكنولوژي كنترل آب

 

پیشرفت های فن آوری همچنین می تواند در طولانی مدت به حفظ آب کمک کند. برای کاهش هدر رفت آب در خانه ها ، ادارات و مدارس باید دستگاه های صرفه جویی در مصرف آب نصب شود. از آنجا که ما یک اقتصاد کشاورزی محور هستیم ، کشاورزی (کشاورزی و آبیاری) بیشتر آب را مصرف می کند ، باید تلاش کنیم تا آبیاری به شکلی انجام شود که محصولات زراعی پرورش داده شوند اما برای رشد و شکوفایی نیاز به آب کمتری دارند. همچنین باید از روشهای کارآیی آبیاری مانند آبپاش ، حوضه و آبیاری قطره استفاده کنیم.

DAMS

 

دولت ما همچنین باید تلاش کند تا مخازن و سدهای بیشتری را برای نگهداری آب احداث کند. سدها برای یک هدف خاص مانند آبرسانی ، کنترل سیلاب ، آبیاری ، ناوبری ، کنترل رسوب و نیروگاه آبی ساخته می شوند. از این رو ، احداث سد دیامر بشا ، سد مهمند ممکن است به جلوگیری از بحران کمبود آب در پاکستان کمک کند.

 

از این رو ، ما به عنوان یک ملت باید دست به ابتکار عمل بزنیم و آب را از کمبود آب نجات دهیم.


TeHrAnI پاکستان ,کمبود ,کشاورزی ,آبیاری ,باعث ,بحران ,همچنین باید ,باید تلاش ,صرفه جویی ,تغییر اقلیمی ,وجود دارد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پایگاه اطلاع رسانی گروه هنری فایز و هیات تعزیه گردانی حضرت زینب (س) کاکی شناخت خداوند زنده عیسی مسیح لوازم جانبی موبایل فروشگاه هزارپیچ مرکز خرید پیچ و مهره دکتر علیرضا قاضی زاده انکولوژیست فیلم شرقی هر چی که بخوای